In 2005 kreeg ik van de Stichting Marketing Groningen het verzoek een fractie van een seconde te figureren in een reclamespot van de provincie. Bert Visser doet ook mee.
Graag.
Anderen mogen deze eigenzinnige landschappen leren kennen opdat ook zij genieten van het culturele aanbod en de koopartikelen van Stad, een waterweekend in de Blauwe Stad. Dat de vreemdeling een dagje in vervoering moge staren naar de stille einders achter Woldendorp en de kerkjes op het Hogeland, dat is ons doel. En fietsen in het Oldambt, struinen door de Westerwoldse dreven, neerstrijken in de vesting Bourtange voordat je jezelf verwent in Bad Nieuweschans. De aantrekkelijkheid van stad en ommelanden werd met een flitsende montage in beeld gebracht. De spot wordt tot op de dag van vandaag op de televisie getoond en ik ben het nog steeds volledig eens met het initiatief om Groningen wereldwijde bekendheid te geven.
Wij staan niet alleen in onze liefde.
De windhandel popelt om de provincie nog mooier te maken dan zij al is.
Groningen wordt een windturbinereservaat dat zijn weerga niet kent.
Jan Mulder in Dagblad van het Noorden, 23 maart 2007